In de IZA app en Mijn IZA vindt u veel informatie over de zorg die u heeft gehad. Zo vindt u er bijvoorbeeld:
Heeft u uw declaratie via de IZA app of Mijn IZA ingediend? Dan staat er binnen 4 werkdagen een Uitkomst declaratie voor u klaar in de IZA app en Mijn IZA.
Heeft u uw declaratie per post ingediend? Dan duurt het 10 werkdagen. De hoofdverzekerde ontvangt altijd bericht. U kunt in de IZA app en Mijn de status van uw declaratie bekijken.
Heeft u geen bericht van ons ontvangen?
Het kan zijn dat de uitkomst van uw declaratie anders is dan u had verwacht. In het document Uitkomst declaratie leggen wij onder het kopje 'Toelichting' uit waarom u iets niet vergoed krijgt.
We hebben de belangrijkste redenen voor u op een rij gezet waarom u (een deel van) de kosten zelf betaalt.
De hoofdverzekerde mag niet alle details van het zorgverbruik van een medeverzekerde bekijken. Dat staat zo in de wet. Vanaf 12 jaar kan de medeverzekerde hiervoor zelf inloggen in de IZA app of Mijn IZA.
Wilt u toch meer details over de behandelingen of de gemaakte kosten van uw partner of kind (medeverzekerde) bekijken? Dan kan deze medeverzekerde u hiervoor machtigen in Mijn IZA onder de knop 'Mijn gegevens delen'.
Als een zorgverlener kosten bij ons declareert ontvangt u alleen een Zorgkostenfactuur als u zelf iets moet betalen. Wordt alle zorg vergoed? Dan sturen wij u geen factuur. U kunt alle ingediende declaraties altijd terugvinden in de IZA app en Mijn IZA onder 'Zorgverbruik'.