In de Zorgzoeker vindt u een zorgverlener bij u in de buurt. Ook ziet u met welke zorgverleners wij afspraken maken. Op deze pagina vertellen we u alles over de informatie in de Zorgzoeker. En waarom deze informatie voor u handig kan zijn.
Nog geen contract: een deel niet vergoed
Met sommige zorgverleners maken we afspraken over hoeveel de zorg die zij verlenen maximaal mag kosten. Dit noemen we een omzetplafond of het zorgkostenplafond. Soms gebeurt het dat de zorgverlener (bijna) het maximale bedrag aan zorg heeft besteed. En het omzetplafond is bereikt. Dan staat er in de Zorgzoeker: ‘Let op: het omzetplafond is bereikt'. Lees hier wat dit voor u betekent.
Voor ziekenhuiszorg tonen we de wachttijd in de app. Zo kunt u zien wanneer u bij uw zorgverlener terecht kunt voor uw eerste afspraak of behandeling. Wilt u sneller geholpen worden? Kijk in onze app of u in een ander ziekenhuis of kliniek eerder aan de beurt bent.
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn:
Wij sluiten geen contracten met specialisten, maar met ziekenhuizen of klinieken voor bepaalde behandelingen. Hebben wij een contract met een ziekenhuis of kliniek voor een bepaalde behandeling? Dan vallen alle behandelend specialisten die daar werken onder dit contract. Tenzij er maar enkele medewerkers genoemd worden in de Zorgzoeker.