Heeft u in het buitenland een nota voor zorg zelf betaald? Dan kunt u deze na uw bezoek aan het buitenland bij ons declareren.
Uw buitenlandse nota declareert u gemakkelijk via Mijn IZA of de IZA Zorg app. Declareert u liever via de post? Gebruik dan het declaratieformulier onderaan deze pagina. U ontvangt binnen 10 werkdagen reactie.
In het buitenland hebben zorgverleners een andere werkwijze dan Nederlandse zorgaanbieders. Hierdoor hebben wij wat extra gegevens over uw behandeling nodig, zodat we uw declaratie kunnen verwerken. Stuur daarom de volgende informatie met uw nota mee:
Een verslag van uw specialist in het buitenland met de volgende informatie:
Zorg dat het aantal mg/ml duidelijk op het recept en de nota staat. En dat de hoeveelheid hetzelfde is op beide documenten.
Het kan zijn dat wij nog extra informatie nodig hebben. Dit hangt af van uw behandeling. Als dit nodig is, dan vragen wij deze informatie bij u op.
Behandelverslagen en nota's moeten in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans geschreven zijn. Is het geschreven in een andere taal? Dan kunnen wij u vragen om de nota of het verslag te laten vertalen door een beëdigd vertaler. De vertaalkosten vergoeden wij niet.
Let u er op dat u de originele factuur stuurt (geen kopie, duplicaat, betalingsherinnering of voorschotnota). Anders kunnen wij ze niet beoordelen.