Vragen over de zorgkostenfactuur
-
-
Wat vervelend dat uw declaratie is afgewezen. Dit kan meerdere redenen hebben. Dit zijn de redenen die het vaakst voorkomen:
- Uw verzekeringspakket heeft geen vergoeding voor de zorgkosten.
- U heeft nog een openstaand eigen risico.
- U betaalt voor deze zorg een eigen bijdrage.
- U heeft nog geen toestemming (machtiging) voor vergoeding van deze zorg.
- De zorgverlener die u heeft behandeld heeft geen contract bij IZA.
-
Het kan zijn dat we uw declaratie onterecht hebben afgewezen. Is dit het geval? Bel ons, zodat wij een correctieverzoek voor u kunnen aanmaken. We beoordelen de declaratie dan opnieuw.
Wijzen we de declaratie weer af? Dan krijgt u binnen 10 werkdagen van ons een telefoontje of we sturen een brief. Als wij de declaratie toch vergoeden, staat het bedrag binnen 10 werkdagen op uw rekening.
-
Veel zorgverleners wachten wat langer met het versturen van de rekening. Zo kunnen ze de rekening voor alle behandelingen in 1 keer naar ons opsturen. Een ziekenhuis maakt bijvoorbeeld na maximaal 120 dagen de rekening op en stuurt deze naar ons. Wij verwerken de rekening en bekijken of u nog een bedrag hiervoor moet betalen. Als dat zo is, sturen we u een factuur.
-
We versturen zorgkostenfacturen op vaste momenten. Als er binnen die periode meerdere zorgnota's worden gedeclareerd kan het voorkomen dat er nota's van meerdere zorgverleners op staan.
-
Ontvangt u onze post digitaal? Dan kunt u de kopie van de zorgkostenfactuur zelf opzoeken in de IZA app of Mijn IZA.
Wilt u de kopie toch per post ontvangen? Bel ons dan om een kopie op te vragen. Binnen 5 tot 7 dagen hebt u de kopie van de zorgkostenfactuur in huis.