U heeft twee mogelijkheden als het gaat om het betalen van uw zorgverzekering, namelijk:
Bent u al klant bij ons? Dan kunt u uw betaaltermijn eenvoudig wijzigen in Mijn IZA.
Goed om te weten: past u uw voorkeur voor uw betaaltermijn na 20 december aan? Dan kunnen wij deze helaas niet meer verwerken voor de betaling van eind december. Daarom verrekenen we in januari wat u teveel of te weinig heeft betaald.
Bent u nog geen klant? Dan kunt u bij het afsluiten van uw zorgverzekering uw termijn kiezen.
Ook kiest u zelf de betaalwijze die het beste bij u past. Er zijn 3 opties:
Let op: het betaalverzoek per post vervangt de acceptgiro. Die bieden we vanaf 1 januari 2023 niet meer aan. Gebruikt u nu acceptgiro? U heeft hierover in november bericht van ons gehad.
Lees meer over de verschillende betaalwijzen die wij aanbieden Al klant bij ons? Pas dan uw betaalwijze zelf makkelijk aan in Mijn IZA. Bent u nog geen klant? Dan kunt u uw betaalwijze aangeven bij het afsluiten van een nieuwe zorgverzekering.
Het kan zijn dat u uw premie voor uw zorgverzekering via uw salaris betaalt. In dat geval gelden de bovenstaande opties mogelijk niet voor u. Dit hangt af van de afspraken die uw werkgever met ons heeft gemaakt.